No Sun Run - 16 september 2017

28 augustus 2017

Op zaterdagavond 16 september 2017 organiseert Stichting Melanoom in samenwerking met het Huidfonds de No Sun Run. De No Sun Run is een hardloopwedstrijd van 8 km, in de avond voor de Dam tot Dam loop. Met dit evenement vragen wij aandacht voor de nadelige gevolgen van de zon bij kinderen. De opbrengsten van dit event gaat naar het project ‘Betere UV-bescherming bij kinderen’.

Wilt u sponsoren zodat wij zoveel mogelijk geld kunnen inzamelen? Het werkt heel makkelijk; klik op deze link en via klik daarna op ‘doneren’.
Alvast bedankt voor uw hulp!

Zie ook: whydonate.nl/no-sun-run/project

Op dit moment is huidkanker de meest voorkomende vorm van kanker in Nederland. Huidkanker wordt meestal veroorzaakt door teveel uv-straling in zonlicht. Zonlicht op kinderleeftijd (tot 15 jaar) verhoogt de kans om op latere leeftijd huidkanker te krijgen. Ook wanneer iemand in zijn leven vaker verbrandt, neemt de kans op huidkanker toe. Het is dus belangrijk om niet te verbranden! Vooral op jongere leeftijd. Daarom heeft Stichting Melanoom samen met het Huidfonds het project ‘Betere UV-bescherming bij kinderen’ opgezet. [EW1] Ons doel is het besef van de noodzaak van goede zonbescherming te vergroten en het daadwerkelijk nemen van zonbeschermende maatregelen te stimuleren. In lijn daarmee is Stichting Melanoom deze zomer al met een campagne gestart om het besef van de noodzaak van goede zonbescherming te vergroten en het daadwerkelijk nemen van zonbeschermende maatregelen te stimuleren. Klik hier voor campagnefilm ‘Fun in the Sun”.