Help anderen met jouw ervaring met de late gevolgen van kanker

Hoe ga jij om met de gevolgen van (de behandeling van) kanker?

Vanaf dinsdag 17 oktober tot en met 31 oktober stellen we weer een nieuwe vraag via Doneerjeervaring.nl. De Nederlandse Federatie van Kankerpatiëntenorganisaties (NFK) en haar kankerpatiëntenorganisaties, vragen alle (ex-)kankerpatiënten in Nederland om 5 minuten de tijd te nemen en anoniem de vragenlijst ‘Late gevolgen van kanker in te vullen.
Met deze vragenlijst willen we meer zicht krijgen in de ‘late gevolgen’ van (de behandeling van) kanker:

- Hoe gaan mensen om met deze ‘late gevolgen’?
- Hoe reageert de naaste omgeving?
- En waar heb je als (ex-)kankerpatiënt behoefte aan?

Over Stichting Melanoom

In 2015 kregen bijna 6.000 mensen in Nederland de diagnose melanoom te horen. Dit aantal stijgt al jaren. Melanoom is de meest agressieve en dodelijke vorm van huidkanker, die ontstaat in de pigmentcellen van een moedervlek. Elk jaar overlijden ongeveer 800 mensen aan de gevolgen van een melanoom.

Jaarlijks wordt bij ongeveer 180 mensen de diagnose oogmelanoom gesteld. Oogmelanoom ontstaat in pigmentcellen in het oog.

Stichting Melanoom zet zich landelijk in voor patiënten met melanoom, oogmelanoom en hun naasten. Verder zijn wij actief in de preventie van melanoom. Wij bieden:

Wil je Stichting Melanoom hierbij helpen?
Word donateur en ontvang ons blad MelanoomNieuws. Meld je aan via het webformulier.
Minimale bijdrage voor donatie € 25 per jaar.